Körte cukortartalma

A körte cukortartalma nem olyan magas, mint a banáné, vagy a szőlőé, de is olyan kevés, mint például az egresé. A gyümölcsök fogyasztásának azonban számos egészségügyi előnye van, beleértve a cukorbetegség kockázatának csökkentését, az egészséges testsúly fenntartását és még sok mást. Ugyanis a gyümölcsből bevitt szénhidrát nem hasonlítható ahhoz a finomított szénhidráthoz, melyeket egészségtelen ételek fogyasztásával juttatunk a szervezetbe.

Körte cukortartalma

A körte cukortartalma 100 gramm gyümölcsben 10 gramm cukor. Itt is érvényes szabály, hogy mindig a friss a legjobb, mégis gyakran cukros levekbe, szirupba áztatva kerülnek az üzletek polcaira. Ezeket a készítményeket ajánlott elkerülni.

Vásárláskor egyébként is érdemes a címkét ellenőrizni, hogy az adott étel tartalma-e hozzáadott cukrot. Azonban ne vezessenek meg senkit a félreérthető címkefeliratok, ugyanis a „hozzáadott cukrot nem tartalmaz” nem jelenti azt, hogy nincs tele természetes cukorral.

Ha nagyrészt (legalább 70-80%-ban) egészséges, összetett szénhidrát tartalmú ételeket viszünk be a szervezetünkbe, mint például gyümölcsöket, zöldségeket, teljes kiőrlésű gabonát és babot, akkor az sokkal egészségesebb, mintha ugyan ez a szénhidrát mennyiség fehér kenyérből, cukros ételekből vagy chips-ből kerülne be. Ennek oka pedig nagyon egyszerű! Mivel a fehér kenyér és a cukros ételek csupán üres kalóriák, addig a gyümölcsök tele vannak vitaminokkal és olyan tápanyagokkal, melyek táplálják a testet, valamint olyan rostokkal, amelyek fogyasztásával fennmarad a jóllakottság érzése az étkezések között is. A rostok pedig segítenek lelassítani az inzulin visszaesését és növelik a jóllakottság érzését étkezés után. A rost bizonyítottan segít a székrekedés, az aranyér megelőzésében, valamint a koleszterinszint csökkentésében is.

Körte energiatartalma


Egy közepes méretű körte kb. 100 kalóriát tartalmaz. Összehasonlításul az egész évben kapható alma energia tartalma igazán alacsony, egy kisebb, közepes méretű almában mindössze 50 kalória van. A magas rost- és vitamin tartalmának köszönhetően azonban a körte igazán egészséges rágcsálnivaló. 

Érdemes figyelni azonban arra, hogy a körte héja puffaszt, így az érzékeny gyomrúan számára ajánlott a héjat vékonyan levágni. Azért vékonyan, mert alatta található a gyümölcsben lévő legtöbb vitamin, ami a körtében nem olyan sok, mint például az alma esetében.

Egy normál méretű körte az alábbi értékekkel bír:

101 kcal

0,7 g fehérje

0,4 g zsír

21,5 g szénhidrát (cukor: 17,4 g)

A körtét érdemes étkezés előtt – akár étkezések között is fogyasztani. Ilyenkor egy pohár vizet is célszerű fogyasztani hozzá, hogy a gyümölcs rostjai kissé megdagadjanak a gyomorban, ez ugyanis lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig laktassanak.

https://femina.hu/fogyokura/100_kaloria_gyumolcs/

Vissza a kategória cikkeihez